ĆWICZENIE

…czyli jak rozwijać swoją odporność psychiczną w obliczu niepowodzeń.

Sport z założenia wrzuca nas w kontekst osiągnięć i rywalizacji, gdzie przegrana i wygrana są nieodłącznym elementem zmagań. W związku z tym sportowiec ma wiele okazji do uczenia się odporności psychicznej

 

Porażka (lepiej używać słowa trudność, niepowodzenie, według mnie słowo porażka jest dość stygmatyzujące) – pozwala nam się stać coraz bardziej odpornym psychicznie.

Pod warunkiem, że mamy Growth mindset – wierzymy w to, że możemy rozwijać swoje umiejętności, stawać się coraz lepszym. Całe życie się uczymy! Żeby wyciągać wnioski z trudności i niepowodzeń zawodnik powinien mieć poczucie kontroli nad swoim życiem, podejmować wyzwania, wierzyć w to, że może osiągnąć zamierzone cele jeżeli skupi się na treningu (fizycznym, technicznym, taktycznym i mentalnym) i będzie stopniowo podejmował kolejne wyzwania.

ĆWICZENIE : Mój wewnętrzny superbohater Nieugiętość i siła czerpana z trudnych doświadczeń

Proponuję Ci narysować siebie jako superbohatera. Użyj swojej kreatywności może wyobrażasz sobie, że masz specjalne „wyciszające słuchawki”, które pozwalają Ci odnaleźć ciszę i przestrzeń na przyjrzenie się jakie myśli pojawiają się w Twojej głowie w obliczu trudnej sytuacji. Może masz tarczę pewności siebie, która pozwala Ci naładować Twoją wiarę w siebie i w to, że możesz się poprawić po niepowodzeniu? To tylko propozycje, zastanów się w co „wyposażyłbyś” swojego superbohatera

Kilka słów na koniec


W wymagających momentach, takich jak np. porażka (niepowodzenie) na zawodach, trudność w osiągnięciu celu warto sobie przypomnieć swojego wewnętrznego superbohatera i jego supermoce. Z czego możesz skorzystać?

Karolina Badowska


©2021 Badowska Flying Horses. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Znajdź chwilę by wykonać to ćwiczenie

Jeżeli chcesz podziel się swoją opinią w komentarzach