#1


ĆWICZENIE

Myślodsiewnia (ang. Pensieve) — magiczne narzędzie służące do przechowywania oraz przeglądania wspomnień, a także sortowania i badania myśli oraz pomysłów.

Otwórz wrota wyobraźni.

Od dziecka posiadasz umiejętność kreowania wewnętrznych obrazów. Pewnie pamiętasz zmyślone światy, stwory, które tworzyłeś jako dziecko. Postaraj sobie przypomnieć jak to robiłeś… Zaczniemy od rozgrzewki – prostego obrazu, tak żebyś zaktywizował swoje „wyobrażeniowe komórki”.

 

Wyobraź sobie jabłko….Jaki ma kolor?

Jaką ma skórkę? Jak pachnie ? Jakie jest w dotyku? Jaki dźwięk wydaje jeżeli je przekroisz?

Wyobraź sobie swojego konia… na księżycu….

Jak wygląda (twój wyobrażeniowy księżyc i koń)?

Jak pachnie? Jakie wydaje dźwięki? etc.

Teraz wyobraź sobie swoje siodło np. na drzewie….. jak ono leży? Jakie to dokładnie drzewo? Jak to drzewo (albo siodło) pachnie?

Czy widząc te scenę słyszysz jakieś dźwięki?

Myślodsiewnia

Czy Twoje obrazy miały kolory?

Czy były to obrazy 2D czy 3D?

Czy widziałeś przedmiot cały czas z tej samej perspektywy (np. z boku)?

Jakie były trudności w tym ćwiczeniu?

Co Cię zaskoczyło?

Co przyszło Ci z łatwością?

#2


ĆWICZENIE

Wsiadamy na konia!

 

Odpal film w swojej głowie. Wyobraź sobie konkretną ścieżkę w lesie. Pomyśl, że jedziesz nią na swoim koniu. Krok po kroku co czujesz w ciele? Jak jest ułożone Twoje ciało? Czy czujesz konia łydkami? Czy czujesz lekkie napięcie wodzy w palcach? Jakie są zapachy na tej ścieżce w lesie? Jakie odgłosy do Ciebie dochodzą? Jak porusza się pod Tobą koń? Czy może masz jakiś smak w ustach?

Jeżeli w trakcie ćwiczenia pojawiają się niezwiązane z ćwiczeniem myśli po prostu próbuj świadomie wrócić do wyobrażenia. Czasami trudniej jest się skupić, czasami łatwiej. Wyobrażenia wymagają treningu. Podejdź do siebie z łagodnością i życzliwością.

Myślodsiewnia


Jakie masz wnioski i uczucia po przeprowadzonym ćwiczeniu?

Jakie zmysły zaangażowałeś w wyobrażenie?

Co było wyzwaniem a co przyszło z łatwością?

Kilka słów na koniec

Moja historia

Zawsze kiedy kończę oglądać parkur na zawodach zamykam oczy i wyobrażam sobie jak jadę parkur w czasie konkursu. Skupiam się na tym jak zachowuje się moje ciało, czuję jak napinam brzuch i czekam z ciałem kiedy „w myślach” dojeżdżam do przeszkody. Planuję jak dokładnie wyjeżdżać kolejne zakręty, staram się dokładnie skupić na drobnych szczegółach mojego wykonania – kiedy podnieść głowę do góry, kiedy nacisnąć na strzemię i kiedy przyłożyć do ciała zewnętrzny łokieć żeby zrobić skrót.

Karolina Badowska


©2021 Badowska Flying Horses. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Znajdź chwilę by wykonać to ćwiczenie

Jeżeli chcesz podziel się swoją opinią w komentarzach